A különböző vívóiskolák és stílusok mindig nagy becsben és rivalizálásban álltak a szamurájok világában. Főhősünk egy ritka, alig ismert stílus követője. A "Telihold vágás" látszólag egyszerű. A leeresztett kard az óramutató járásával ellentétesen emelkedik, teljes kört ír le a test előtt. Az emelkedő kard látványa csábítja az ellenfelet a támadásra, mert védtelennek állítja be a harcost. Ám ez csak csapda, a támadó sosem látja meg a teljes kört, mert a látszólag egyszerű és kiszámítható technika valójában halálos.
Nemuri vívása a sorozat folyamán egyre kifinomultabb és a vége felé már olyan fényképezési technikával mutatják be, ami misztikussá teszi. Kyoshiro egy Masamune kardot forgat, aki a 14. század első felének kiváló és elhíresült kardkovácsa volt. Pengéi remekművek voltak, amelyekhez legendák fűződtek. Isteni erőt kölcsönöztek a kardforgatónak, sőt bölccsé és gazdaggá tették. Ilyen kardokat csak a legjobbak és/vagy a leggazdagabbak birtokolhattak. Újabb talány, hogy juthatott egy Nemuri-féle nincstelen ronin a birtokába. Egy ilyen értékes holmi birtoklása már önmagában is konfliktusforrás lehet, amit természetesen kihasználnak az alkotók.
Az edói nyomornegyed lakóin egy álarcos "élesben" teszteli a kardját, ami persze tilos. Az arra járó répafejű szamurájunk emiatt " fölösleges" tanúvá válik. A tettes a sógun számos fattyainak egyike, akit becsvágyó anyja úgy nevelt fel, hogy erkölcsi aggályok nélkül állítson félre mindenkit, aki a hatalomba vivő úton elébe állhat. Így Kyoshiro veszélyes ellenségre tesz szert, aki számos vazallussal rendelkezik. Hozzájön még ehhez egy féltékeny jakuza férj, egy talpig becsületes, régimódi szamuráj, aki becsületbeli kötelességből vadászik a főhősünkre. Feladták neki a leckét rendesen...
A kezdeti 2 film sikere után a DAIEI stúdió felgyorsította a Nemuri sorozat forgatását, váltott rendezőkkel, megnövelt költségvetéssel. A harmadik rész a kalandfilm specialistának számító Yasuda Kimiyoshinak jutott, aki a Zatoichi sorozatban és a Lone Wolf and Cub-ban is letette a névjegyét a későbbiekben. Rámenősebb, gyorsabb film lett az eredménye, Nemurinak viszont a "jófiú" szerepkör jutott, ami nem teljesen illett bele az előző filmek által kialakított képbe. Érzékelhették ezt az alkotók, mert " becsempésztek" egy sötétebb tónusú cselekedetét. Ichikawának az eddigieknél jobb vívójelenetek jutottak, különösen a végén. Bár a történet kissé eltér a Nemuri jellemvonások ábrázolásában, azért egy stílusos kalandfilm lett a végeredmény. Sikerült egyensúlyba hozni a történet misztikus-kalandos részét a hihető társadalmi problémákat mutató jelenetekkel. Mondhatni összeállt a sorozat szerkezeti egysége, ami a továbbiakban meg is őrződött.