Szamurájfilmek - Utolsó kommentek
blfr6@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://szamurajfilmek.blog.hu/2022/08/05/az_uzott_szamuraj/full_commentlist/1#c42353235
Válasz erre: Az űzött szamuráj 1970
2023-12-06T14:25:01+01:00
2023-12-06T14:25:01+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Minden bizonnyal így volt, remélem, bár ezt a nicket eddig sosem láttam az oldalon hozzászólásban. Amik egyébként sem jellemzőek. Pont erre untam rá, sok más bloggazdával együtt.<br />
Törölni nincs szándékomban az anyagokat. De hogy új mikor lesz, magam sem tudom.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2022/08/05/az_uzott_szamuraj/full_commentlist/1#c42340585
Válasz erre: Az űzött szamuráj 1970
2023-11-28T18:50:35+01:00
2023-11-28T18:50:35+01:00
ChocolateStarfish
http://blog.hu/user/1640121
Befejezni ???<br />
Ember meg se próbáld !!<br />
Igaz régen jártam erre, de ez az egyik fő örömforrásom volt, mondhatni a személyes Bibliám..<br />
Inkább legyen kevesebb bejegyzés, de ne legyen vége az oldalnak, elég sok címet szereztem innen, és még tervezek is, szóval én nagyon örülnék, ha meghagynád ezt a bűnös élvezetet nekem/nekünk.. :)
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c40121106
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2021-04-11T00:44:33+02:00
2021-04-11T00:44:33+02:00
Count di Luna
http://blog.hu/user/752249
Ishida a főszereplő a Sekigahara (2017) filmben is, ami szintén elég jó és látványos, és rokonszenves karakterként van ábrázolva, ami csak az utóbbi időben lett divat, mert Ieyasu mindent elkövetett, hogy rossz hírét keltse.<br />
<br />
A Sanada Maru sorozatban is elég fontos szerepet játszik, és ott is jófiú.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/12/15/blazing_swords/full_commentlist/1#c39828824
Válasz erre: The Blazing Sword (1966)
2021-02-12T22:51:54+01:00
2021-02-12T22:51:54+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/12/15/blazing_swords?full_commentlist=1#c39828138" class="reply_nick_752249" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39828138 );">@Count di Luna</a>: A Shinsengumi téma hosszabb életű lesz a japán filmiparban, mint az óriás mamutfenyő Kaliforniában. Azért még van mit behoznia... :)<br />
Mi lett a küldött filmekkel? Azokat megette a Covid?
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/12/15/blazing_swords/full_commentlist/1#c39828138
Válasz erre: The Blazing Sword (1966)
2021-02-12T21:44:40+01:00
2021-02-12T21:44:40+01:00
Count di Luna
http://blog.hu/user/752249
Elvileg lesz ebből egy új feldolgozás, ami hamarosan kijön, már tavaly kellett volna, csak hát covid XD <br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.imdb.com/title/tt11487698/">www.imdb.com/title/tt11487698/</a>
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/03/30/sakuradamongai/full_commentlist/1#c39185848
Válasz erre: The Sakurada Gate Incident (Sakuradamongai no hen) 2010
2020-11-07T09:06:22+01:00
2020-11-07T09:06:22+01:00
Salamon Alex
http://blog.hu/user/1539306
Sziasztok.Hol tudom megnézni ?
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/oda_nobunaga_1992/full_commentlist/1#c38864436
Válasz erre: Oda Nobunaga (1992)
2020-08-29T01:53:36+02:00
2020-08-29T01:53:36+02:00
Count di Luna
http://blog.hu/user/752249
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/oda_nobunaga_1992?full_commentlist=1#c38856692" class="reply_nick_612659" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38856692 );">@Oldfan</a>: Egy filmet Mitsuhidéről is láttam, abban speciel Hideyoshival western stílusú párbajt vívtak a végén, puskákkal(!), ezen azóta is röhögök. Ellenben sokkal rövidebb volt, mint ezek a Warlords filmek.<br />
<br />
Mondjuk az idei taiga is róla szól, eddig tetszik (csak Nobunaga színésze nem), kíváncsi leszek, milyen lesz a második fele.<br />
<br />
A minap néztem egy alternatív sztorit, ahol Nobunaga lánynak született, de férfinak álcázza magát, persze ebből sok bonyodalom van, de elég szórakoztató volt (és a színésznő meglepően csinos pasiként is). Mondani sem kell, hogy jól beválaszt a románcaival, először Azai Nagamasával kavarja (aminek ugye nem lesz jó vége), aztán Mitsuhidével (ő szerencsére nagyon pozitív figura ebben). <br />
<br />
A Nobunaga taiga összeségében jó volt (és részletes), bár az idegesítő sámánt pofoznám.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/oda_nobunaga_1992/full_commentlist/1#c38856692
Válasz erre: Oda Nobunaga (1992)
2020-08-27T06:09:57+02:00
2020-08-27T06:09:57+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/oda_nobunaga_1992?full_commentlist=1#c38856678" class="reply_nick_752249" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38856678 );">@Count di Luna</a>: Sok oka lehet a film ilyetén lezárásának. Drága mulatság egy kosztümös film készítése és elhúzódó munka. A sok szereplő közül egyeseket más forgatási szerződés köt, menniük kell egy másik filmgyárba. A történet jelenformában sem éppen rövid. Nobunaga halála után már Mitsuhidéről szól a fáma, legalábbis egy ideig. Mostanra máe létezik egy hasonló saga az ő életét taglalva.<br />
Ezekből egy is elég, hogy gyorsan rövidre zárják a dolgokat.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/oda_nobunaga_1992/full_commentlist/1#c38856678
Válasz erre: Oda Nobunaga (1992)
2020-08-27T05:44:42+02:00
2020-08-27T05:44:42+02:00
Count di Luna
http://blog.hu/user/752249
Végre sikerült megnéznem. Nem igazán értem, miért nem csináltak még egy részt, ahelyett, hogy a végén gyorsan összefoglalják, ami még hátra van.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/the_story_of_hideyoshi_taikoki_1987/full_commentlist/1#c38754468
Válasz erre: The Story of Hideyoshi (Taikoki -1987)
2020-07-29T16:52:47+02:00
2020-07-29T16:52:47+02:00
Count di Luna
http://blog.hu/user/752249
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/the_story_of_hideyoshi_taikoki_1987?full_commentlist=1#c38746676" class="reply_nick_612659" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38746676 );">@Oldfan</a>: Arra is vadászok, nekem bőven elég angol felirattal, ha volna tipped, hol lehet megtalálni a filmet :D<br />
<br />
Mondjuk a róla szóló hosszabb taiga drámát is leszedtem már :D
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/the_story_of_hideyoshi_taikoki_1987/full_commentlist/1#c38746676
Válasz erre: The Story of Hideyoshi (Taikoki -1987)
2020-07-27T09:09:12+02:00
2020-07-27T09:09:12+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/the_story_of_hideyoshi_taikoki_1987?full_commentlist=1#c38746394" class="reply_nick_752249" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38746394 );">@Sieglinde Wälsung</a>: Ahogy fentebb írva vagyon, Okamoto több mindenben eltért a történelmi hűségtől a fordulatok kedvéért. Nobunaga valóban elűzte az utolsó Asikaga sógunt, de hogy pontosan mi lett vele, máig sem tisztázódott. Akár így is meghalhatott. A japán televíziók "Hadurak" sorozatára jellemző, hogy egy-egy népszerű színészre szabják őket, és belefér náluk, hogy minél jobb "domborítási lehetőségeket" írnak a forgatókönyvbe.<br />
Sue szerzetesnő valószínűleg azért kellett a filmbe, hogy valaki némi női gyöngédséget vigyen a sok, karddal hadonászó férfi közé. :)<br />
Chiba az Oda Nobunaga életét feldolgozó filmben is szerepel a történelmi sorozaton belül, így új vadászatra indulhatsz, ha kedved van rá.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/05/27/the_story_of_hideyoshi_taikoki_1987/full_commentlist/1#c38746394
Válasz erre: The Story of Hideyoshi (Taikoki -1987)
2020-07-27T06:58:24+02:00
2020-07-27T06:58:24+02:00
Count di Luna
http://blog.hu/user/752249
Sonny Chiba kedvéért néztem meg, és ő tényleg nagyon jó is, bár onnantól, hogy a sógunt lelövi (the fuck?), eléggé hitetlenkedve szemléltem az eseményeket. Honno-ji max videojátékokban szokott így lezajlani drámai párbajjal meg minden :D A végén meg külön szép, hogy Mitsuhidének szeppuku közben még van ereje egy drámai monológra, amit mindenki szép udvariasan végighallgat. Meglehetősen operai finálé :D (Nem az első eset, hogy drámaibb/hősiesebb a halála, mint valójában, de azért ez már kissé túlzás volt.)<br />
<br />
Hogy a titokzatos Mary Sue papnő minek kellett, azt nem tudom, biztos valakinek a barátnője volt a színésznő XD
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/08/28/miyamoto_musashi_sword_of_fury/full_commentlist/1#c36667616
Válasz erre: Miyamoto Musashi - Sword of Fury (1973)
2019-02-04T22:29:16+01:00
2019-02-04T22:29:16+01:00
MoLi
http://blog.hu/user/1432920
Kedves Oldfan és Kedves régi Olvasó! Nagy örömömre szolgál, hogy rátaláltam erre a blogra. Nem csak a filmekről írt cikkekben, de a hozzászólásokban is sok "gyöngyszemet" találni.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/10/13/warring_clans/full_commentlist/1#c36654864
Válasz erre: Warring Clans (1963)
2019-02-02T23:14:59+01:00
2019-02-02T23:14:59+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/10/13/warring_clans?full_commentlist=1#c36653728" class="reply_nick_1432920" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36653728 );">@MoLi</a>: Tessék, itt a link a fentebb említett magyarításhoz.<br />
Küldj a szájtról személyes üzenetet a fordítónak. Nyitott szokott lenni az ilyen kérésekre, de nem a főoldalon, persze.<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.opensubtitles.org/en/subtitles/4198480/sengoku-yaro-hu">www.opensubtitles.org/en/subtitles/4198480/sengoku-yaro-hu</a><br />
<br />
Majd idővel jelezz vissza, mire jutottál.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/10/13/warring_clans/full_commentlist/1#c36653728
Válasz erre: Warring Clans (1963)
2019-02-02T20:56:41+01:00
2019-02-02T20:56:41+01:00
MoLi
http://blog.hu/user/1432920
Kedves Oldfan! Nagy érdeklődéssel olvasom a cikkeidet. Minden szempontból színvonalas, nem elfogult. Keresem ezt a filmet, de sajnos nem leltem meg sehol, tudnál segíteni. Üdv MoLi
https://szamurajfilmek.blog.hu/2018/07/26/inn_of_evil_az_ordog_fogadoja/full_commentlist/1#c36222058
Válasz erre: Inn of Evil (Az ördög fogadója) 1971
2018-11-29T16:33:57+01:00
2018-11-29T16:33:57+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2018/07/26/inn_of_evil_az_ordog_fogadoja?full_commentlist=1#c36220890" class="reply_nick_60344" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36220890 );">@vittorio</a>: Szívesen. Hihetetlen, valaki megnézte, pedig nem színes és nem akciófilm. Hamarosan jönnek a fehér hollók, seregestől.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2018/07/26/inn_of_evil_az_ordog_fogadoja/full_commentlist/1#c36220890
Válasz erre: Inn of Evil (Az ördög fogadója) 1971
2018-11-29T12:58:07+01:00
2018-11-29T12:58:07+01:00
vittorio (törölt)
Óriási film!!! Örök hála a feliratért.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2018/07/26/inn_of_evil_az_ordog_fogadoja/full_commentlist/1#c35576271
Válasz erre: Inn of Evil (Az ördög fogadója) 1971
2018-07-26T20:25:00+02:00
2018-07-26T20:25:00+02:00
OldReelFilm
http://blog.hu/user/1377323
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2018/07/26/inn_of_evil_az_ordog_fogadoja?full_commentlist=1#c35576159" class="reply_nick_612659" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35576159 );">@Oldfan</a>: a fennmaradt kópia is feliratos, az ISZDB pedig folyamatosan javul...
https://szamurajfilmek.blog.hu/2018/07/26/inn_of_evil_az_ordog_fogadoja/full_commentlist/1#c35576159
Válasz erre: Inn of Evil (Az ördög fogadója) 1971
2018-07-26T20:05:09+02:00
2018-07-26T20:05:09+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="https://szamurajfilmek.blog.hu/2018/07/26/inn_of_evil_az_ordog_fogadoja?full_commentlist=1#c35575913" class="reply_nick_1377323" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35575913 );">@OldReelFilm</a>: Hmmm, már én sem találom. Pedig mielőtt nekiláttam a fordításnak, rákerestem és akkor (még) volt ilyen adat.Csodálkoztam is, mert feliratos változat rémlett a múltból, de több évtized után biztosra nem mertem venni. A munka elhúzódott, az ismertető elkészítése még rápakolt pár hónapot, és elmulasztottam újra ellenőrizni ezt az adatot. Időközben módosíthatták az adatbázist. <br />
Minden bizonnyal úgy van, ahogy írtad, feliratos kópiát vetítettek nálunk. Javítottam azt a pár sort. Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2018/07/26/inn_of_evil_az_ordog_fogadoja/full_commentlist/1#c35575913
Válasz erre: Inn of Evil (Az ördög fogadója) 1971
2018-07-26T19:20:21+02:00
2018-07-26T19:20:21+02:00
OldReelFilm
http://blog.hu/user/1377323
Pontosan milyen ISZDB adattárra utalsz a szinkronnál? Én nem találom a filmet náluk és az akkori Mokép kiadványok is feliratos változatot említenek, ezért kérdezem.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/03/date_masamune_1993/full_commentlist/1#c34751816
Válasz erre: Date Masamune - The One-Eyed Dragon (1993)
2018-03-06T16:30:39+01:00
2018-03-06T16:30:39+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/03/date_masamune_1993?full_commentlist=1#c34751622" class="reply_nick_1339714" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34751622 );">@Máté Balogh 91</a>: Helló!<br />
<br />
A hadurak sorozatot innen szereztem be: <a rel="nofollow" href="http://samuraidvd.com/">samuraidvd.com/</a>
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/03/date_masamune_1993/full_commentlist/1#c34751622
Válasz erre: Date Masamune - The One-Eyed Dragon (1993)
2018-03-06T16:02:41+01:00
2018-03-06T16:02:41+01:00
Máté Balogh 91
http://blog.hu/user/1339714
Helló megkérdezhetem te honnan szerzed be ezeket a filmeket? mert az Oda Nobunaga-ról szóló filmet megtaláltam de ezt a Date Masamune-sat sehol sem találom még imdb-n se :P
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/22/broken_swords/full_commentlist/1#c34557220
Válasz erre: Broken Swords 1969
2018-02-01T16:35:37+01:00
2018-02-01T16:35:37+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/22/broken_swords?full_commentlist=1#c34556340" class="reply_nick_1316691" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34556340 );">@NinkyoTsukamoto</a>: Ismerem a "céget." Semmi esetre nem vásárálok többé az illetőtől, és jó okom van rá.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/22/broken_swords/full_commentlist/1#c34556340
Válasz erre: Broken Swords 1969
2018-02-01T13:59:13+01:00
2018-02-01T13:59:13+01:00
NinkyoTsukamoto
http://blog.hu/user/1316691
Szia Oldfan!<br />
<br />
A filmet erről a helyről szereztem be: <br />
<a rel="nofollow" href="http://www.japanesesamuraidvd.com/.sc/ms/dd/ee/1457/Broken%20Sword%20-%201969%20Remastered">www.japanesesamuraidvd.com/.sc/ms/dd/ee/1457/Broken%20Sword%20-%201969%20Remastered</a><br />
<br />
Ha veszel 5-6 filmet akkor már nem olyan húzós a szállítási költség és 10 napon belül megérkezik.<br />
<br />
Köszönöm szépen a gyors választ, a hétvégén utánuk nézek! :-)
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/22/broken_swords/full_commentlist/1#c34546138
Válasz erre: Broken Swords 1969
2018-01-30T18:09:19+01:00
2018-01-30T18:09:19+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/22/broken_swords?full_commentlist=1#c34545896" class="reply_nick_1316691" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34545896 );">@NinkyoTsukamoto</a>: <br />
Kojiro Hongo filmjeihez:<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=tTVEZUG5yas">www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=tTVEZUG5yas</a>
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/22/broken_swords/full_commentlist/1#c34546108
Válasz erre: Broken Swords 1969
2018-01-30T18:04:29+01:00
2018-01-30T18:04:29+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Hol érhető el a felújított változata?<br />
<br />
Kojiro Hongo: A Satan's Sword trilógiát és a Haunted Castle mozikat érdemes kutatnod, ahol "szamurájkodik."<br />
Az 1961-es változatban pedig ő Buddha.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.azsiafilm.hu/ismertetok/japan/1788-buddha-shaka-1961">www.azsiafilm.hu/ismertetok/japan/1788-buddha-shaka-1961</a>
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/22/broken_swords/full_commentlist/1#c34545896
Válasz erre: Broken Swords 1969
2018-01-30T17:27:00+01:00
2018-01-30T17:27:00+01:00
NinkyoTsukamoto
http://blog.hu/user/1316691
Kiváló film! <br />
<br />
Nemrég sikerült felújított változatban megnézni és valóban túl tesz az eredeti történeten. Anno a Samurai Vendetta volt az első szamuráj film amit láttam, egy véletlenszerűen megjelenő youtube videó volt a kiváltó hatás, ott elpattant valami :-)<br />
<br />
Hiroki Matsukata remekül játszik, nem kis nyomás lehetett rajta eljátszani Raizo Ichikawa egyik legjobb karakterét. Azután nem akármilyen karriert csinált, Kojiro Hongo-t pedig ezután az alakítás után megnézném több fimben is.<br />
<br />
Bár csak összesen 3 nagyobb összecsapás van a filmben (a felújított változatban nagyon jól mutat az első és a végső párbaj a zene és a hanghatások hihetetlenül jók) a jó történet és a színészek csak viszik a nézőt az utolsó snittig :-)
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/08/28/miyamoto_musashi_sword_of_fury/full_commentlist/1#c34346973
Válasz erre: Miyamoto Musashi - Sword of Fury (1973)
2017-12-23T16:21:04+01:00
2017-12-23T16:21:04+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2017/08/28/miyamoto_musashi_sword_of_fury?full_commentlist=1#c34346761" class="reply_nick_1316691" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34346761 );">@NinkyoTsukamoto</a>: Először is, köszönöm a szavaidat! <br />
Eddig nem igazán tudtam, hogy ennek a blogocskának régi olvasói is vannak. A hozzászólásokból nem igazán derül ki. Nekem úgy tűnik, inkább csak adatbázisnak használják. Öröm számomra, hogy a szamurájfilm műfajnak a kedvelői csak eltalálnak ide.<br />
Lone Yakuza & Castle of Flames - még nem volt hozzájuk szerencsém, de ezek szerint érdemes volna felhajtani őket valamiképp.<br />
Sajnos, az élet úgy hozta, hogy idő híján megritkultak nálam az ismertetők, de bízom benne, "Lesz ez még így se." :)<br />
További jó mozizásokat!
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/08/28/miyamoto_musashi_sword_of_fury/full_commentlist/1#c34346761
Válasz erre: Miyamoto Musashi - Sword of Fury (1973)
2017-12-23T15:28:20+01:00
2017-12-23T15:28:20+01:00
NinkyoTsukamoto
http://blog.hu/user/1316691
Kedves Oldfan!<br />
Engedd meg, hogy gratuláljak a precíz, részletes írásodhoz, bizonyára nagy kutató munka előzte meg az elkészültét. Ezt megelőzőlen nem hallottam erről a Muszasi feldolgozásról, csak az általad is említett Inagaki-Uchida verziókhoz volt szerencsém. A rendező neve (Warrior of the Wind és a Shinsengumról készített filmjét láttam korábban) garancia volt a rendhagyó alkotásra.<br />
<br />
Korábban volt szerencsém egy magyarul megjelent "életrajz"-hoz amiben pontosan ezt emelték ki, hogy nem éppen egy kabuki színész külsejével rendelkező ember volt, hanem olyan képességű kardvívó hírében állt aki egyszer egy rizsszemet vágott ketté egy másik ember homlokán, mindezt úgy, hogy az alany nem sérült meg.<br />
<br />
Mindez nagyon szépen kijött a filmben, az elején kicsit zavart, hogy mindenkiről szó van csak épp Musashi hiányzik a képről, aztán a film előre haladtával egyre többet kapunk belőle. Számomra nagy hatású volt az a jelent amikor Shishido Baiken elleni párbaját látjuk, különösen a vége, erről a pillanatról elég jó képet tettél az írásba. Érdemes ezt összehasonlítani az Inagaki féle verzióval, szinte sokkoló a különbség. Az Ichijoji templomnál igazi vívóparádét láthatunk, igaz kicsit rövidnek éreztem. Elképzelhető, hogy a Shochiku-nál nem volt akkor büdzsé mint a Toei-nél ahol korábban készített filmeket. <br />
<br />
A cikked és film hatására egyfajta Tai Kató "örület" lett úrrá rajtam és beszereztem tőle pár filmet, pl.<br />
<br />
Tokijiro of Kutsukane: Lone Yakuza - Egy jidaigeki yakuza film az elképesztően jó Nakamura Kinnosuke-val a főszerepben, olyan vívójelenetekkel amiket Hideo Gosha is megirigyelne. <br />
<br />
Blood of Revenge - Egészen kiváló lovagias yakuza film Koji Tsurutával, ennél a filmnél nagyon jól kijön a rendező semmivel sem összetéveszthető stílusa.<br />
<br />
Castle of Flames - Shakespheare Hamlet feldolgozása mint szamurájfilm. Hamlet-et pedig a Warrior of the Windből ismerős Hashizo Okawa játsza el mégpedig egészen kiválóan. Bátran odarakhatjuk Kurosawa Ran-ja mellé és ez nem a dvd ocska marketing szövege.<br />
<br />
Ezeket bátran tudom ajánlani, meg ezekről nem találtam írást, de sok más gyöngyszemről igen :)<br />
<br />
Külön köszönet, hogy a rendezőről is írtál, nem is keveset. Én is úgy gondolom, hogy méltatlanul mellőzték (másik ilyen kortársa Yasuharu Hasebe) azonban az ilyen blogok bizonyítják, hogy a filmjeik kiállták az idő próbáját. <br />
<br />
A további hasonló cikkekhez szeretnék sok sikert és alkotói ihletet kívánni!<br />
<br />
Egy régi olvasó.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/08/28/miyamoto_musashi_sword_of_fury/full_commentlist/1#c33919263
Válasz erre: Miyamoto Musashi - Sword of Fury (1973)
2017-10-09T18:51:29+02:00
2017-10-09T18:51:29+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Nos, az hogy még kevés szamuráj drámát láttál, nyilvánvaló számomra akkor is, ha nem írod ide. Tessék belehúzni :)<br />
Viccet félretéve, a szamurájkorban is rengeteg "mutyizás" volt, - minden magasröptű elv ellenére - csak "nem illett" észrevenni és még kevésbé szóvá tenni. Továbbá életveszélyes is volt, ha a korrupt egyénnek harcosai voltak. :) Bőven vannak olyan alkotások, amelyek művészi színvonalon és ebben a Muszasiban mutatottaknál részletesebben taglalják a témát.<br />
Már a rómaiak megmondták, hogy a törvény szelleméhez, nem a szó szerinti szöveghez kell igazodni. Sokáig komolyan is vették az elvet, akkoriban épült ki a birodalmuk. Máig tanulhatnánk tőlük.<br />
Még a legnyomorúságosabb roninnak is volt becsülete, - lásd pl. Seven Samurai, Three Outlaw Samurai, Ronin Gai" mozik, mind "must-see" kategória - viszont egy vívóiskolából sokan jól megéltek. A megalkuvás sem mai "találmány."<br />
Örülök, hogy tetszett a film, annak rendhagyó volta ellenére. Ajánlottam már neked pár mozit a zsáneren belül, és bízom benne, előbb-utóbb sorra kerülnek nálad. Elvégre a változatosság gyönyörködtet.<br />
Köszönöm a hozzászólást.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/08/28/miyamoto_musashi_sword_of_fury/full_commentlist/1#c33918947
Válasz erre: Miyamoto Musashi - Sword of Fury (1973)
2017-10-09T17:35:51+02:00
2017-10-09T17:35:51+02:00
TroA
http://blog.hu/user/997360
Kedves Oldfan! Tudod, nem vagyok otthon a japán filmek világában (se). Ezért lehet, hogy furcsának tűnhet majd az észrevételem. Nos. A film tetszett. A bejegyzés is, amit írtál. De most a filmről ejtenék néhány mondatot.<br />
Az tetszett a filmben, amit "régóta" hiányolok a szamurájos alkotásokban. Azt hogy a szabálykövető japánok, hogyan próbálnak "mutyizni". Adva van ugye a viselkedési kódex, és mereven tartják magukat hozzá. Na, ebben a filmben azért nem egészen így van. Látszólag, az előírásokat betartják. Betű szerint. Ám, egyes szereplők keresik a "kiskapukat". És meg is találják. Betű szerint betartják, de a lényeget tekintve nem. No nem mindenki, de vannak akik... És van aki a látszatra se nagyon ad. És ez tetszett. (Magam szabálytisztelő életet élő ember vagyok. Legalábbis igyekszem...) Emberi lett ettől a történet. Több lett (számomra), mint egy szamurájos film.<br />
<br />
A film végi látszólagos befejezetlenség is megnyerte a tetszésemet. Hiszen bár a párbaj a film csúcspontja, de annak végét, az igazi végét már nem láthatjuk. Ám, semmi kétség nem marad az emberben, azzal kapcsoltban, hogy a győztes vajon élvezni tudja-e diadalát. Hiszen a film elején található vívóiskolai vezetőségi "megbeszélés" egyértelművé teszi, hogy sokszor többről van ilyenkor szó, mint egyszerű bajvívásról. Ezek becsületbeli ügyek. És lehet becsülete egy roninnak?<br />
<br />
Köszi a feliratot, és a bejegyzést is! Érdemes volt megnézni a filmet, és elolvasni az írásodat.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/04/24/bushido_shundo/full_commentlist/1#c33214073
Válasz erre: Bushido (Shundo) 2013
2017-06-11T11:52:41+02:00
2017-06-11T11:52:41+02:00
TroA
http://blog.hu/user/997360
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2017/04/24/bushido_shundo?full_commentlist=1#c33212793" class="reply_nick_612659" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33212793 );">@Oldfan</a>: Igen, oda kell figyelni a filmre. Ráadásul nekem kicsit nehezen megy a távol-keleti arc megkülönböztetés. Például a legutolsó kockákon lévő arc számomra annyira különbözik a film többi jelenetében látottól... Pedig csak a "hajviseletben" van különbség. És nem csak annál a karakternél volt/van ilyen "problémám". A szemredők alapján probálom azonosítani őket. Ott különbözőek a ráncok.<br />
Hiroki elmélete szerintem is maga a valóság, ám hivatalosan a dolog elég szépen meg van szépítve. És a filmből csak indirekt módon "bizonyítható" Hiroki igaza. Soha senki nem erősíti meg azt amit ő is csak a nővérének mond el. Valószínűnek tartom, hogy az apja is csak úgy vállalta annak idején a feladatot, mint ő. De nem spoilerezek tovább!
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/04/24/bushido_shundo/full_commentlist/1#c33212793
Válasz erre: Bushido (Shundo) 2013
2017-06-11T06:48:25+02:00
2017-06-11T06:48:25+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
A film elején találkoznak, amikor a katonák téli gyakorlása zajlik. Bár nem mutatják a moziban, azért minden bizonnyal többször összefutottak előtte is, hiszen az öreg a sógunátus küldte vívómester, így a megérkezésekor hivatalosan be kellett mutatni a helyi "szenszejnek." Így ismerik egymást, a rangjuk szintén hasonló, tehát tegeződnek. Meg is lepődik az öreg a havas estén, amikor rájön, ezúttal mi okból jött a másik. <br />
Hirokinak nem csupán elmélete van az apja halálával kapcsolatban, hanem az a valóság. A csapdába csalásának része, hogy az indulása előtt azzal kecsegteti a tanácsos, miszerint hivatalosan elismerik, mekkora áldozatot hozott a családjuk a klánért. Bizony, a történetben a félmondatoknak is jelentőségük van, az alkotók elvárják a néző figyelmét.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/04/24/bushido_shundo/full_commentlist/1#c33212727
Válasz erre: Bushido (Shundo) 2013
2017-06-11T06:07:25+02:00
2017-06-11T06:07:25+02:00
TroA
http://blog.hu/user/997360
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2017/04/24/bushido_shundo?full_commentlist=1#c33210933" class="reply_nick_612659" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33210933 );">@Oldfan</a>: Szuper! Köszönöm! A 19-20. századi Japán történelme viszonylag könnyen megismerhető. Nem is erre az időszakra gondoltam, hanem éppen arra, amiről az általad ajánlott könyv szól.<br />
<br />
Egy talány maradt bennem a filmmel kapcsolatban. Az áldozat felismeri a tettest. "Á, te vagy az!" - mondja. Először arra gondoltam, hogy régebb óta ismerhetik egymást. Ebben az esetben a film adós marad a motivációval, pontosabban a nézőre bízza azt. Ha viszont csak a palotából ismerik egymást, akkor az még negatívabb színben tünteti fel az áldozat kivételével az összes érintetett. Plusz, Hiroki elméletét az apja halálával kapcsolatban nagyon valószínűvé teszi. Ami...<br />
Szóval, nagyon jó film, mindenkinek csak ajánlani tudom!
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/04/24/bushido_shundo/full_commentlist/1#c33210933
Válasz erre: Bushido (Shundo) 2013
2017-06-10T18:46:12+02:00
2017-06-10T18:46:12+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2017/04/24/bushido_shundo?full_commentlist=1#c33210881" class="reply_nick_997360" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33210881 );">@TroA</a>: Ha nem is Japán teljes történelmével foglalkozik, de a szamurájkorról talán ez a munka mondható a legjobbnak. Érdekes, jól szemléltetett, alapos és olvasmányos. Viszont hogy kapható-e még, azt nem tudom.<br />
<a rel="nofollow" href="https://moly.hu/konyvek/stephen-turnbull-szamurajok">moly.hu/konyvek/stephen-turnbull-szamurajok</a>
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/04/24/bushido_shundo/full_commentlist/1#c33210881
Válasz erre: Bushido (Shundo) 2013
2017-06-10T18:32:18+02:00
2017-06-10T18:32:18+02:00
TroA
http://blog.hu/user/997360
Nehéz hozzászólni Oldfan írásaihoz. Nem csak ehhez, mindegyikhez. Hiszen mindig igyekszik alaposan ismertetni az adott filmet, és a hozzá kapcsolható infókat. Nem felejtkezhetek el a személyes értékeléseitől sem, amikkel nehéz vitatkozni, nehéz velük ellenkezni. Megnéztem ezt a mozit. Valóban mondhatjuk rá, hogy nem túl gyors a cselekmény kibontása, de ez szerintem egyáltalán nem hátránya a filmnek. Sőt! Hiszen azért elég komoly dolgokat kapunk! Bele a lelkünk közepébe. A film alkotói szerint nem számít a kisember. Sem a boldogsága, sem a boldogulása. A nagyok, a politikai érdekek mentén gondolkodók számára fontosabb dolgok vannak, mint az egyéni élet. Tudható, nem új üzenet ez, de ez a film szépen, kulturáltan eszünkbe juttatja mindezt. A film egyik sarokpontja egy utcai küzdelem, amely során meghal valaki. A gyilkosának arcát nem láthatjuk ekkor, de mivel ez nem egy detektív történet szép lassan (szinte váratlanul) kiderül számunkra az igazság. És nem a film végén, így van időnk abban reménykedni, hogy a pontos okot is megtudjuk. Ám, mégsem ez a legfontosabb az ügyben. Ez az emberölés elindítja a morális kérdések özönét az emberben. Addig csak az egyének közötti konfliktusokat szemlélhetjük, de ez után az esti jelenet után jön(nek) az erkölcsi dilemmá(k). A Bushido, ha jól értettem, egy erkölcsi szabályrendszer. Erkölcsi szabályrendszereket sokan megtanulnak, sokkal kevesebben meg is élik. A film egyik legérdekesebb karaktere az aki meg is éli, de nem mindig. Vagy mégis, csak más szempontok vezérlik mint az idealistát? Vagy csak a cél szentesíti az eszközt időnként? Fránya kérdések!<br />
Ez a film a 18- századi Japánban játszódik. De erkölcsi mondanivalóját tekintve játszódhatna bárhol és bármikor. Mondanivalója egyidős a morállal. Nagyon jó film!<br />
Tetszett ahogy dob hangjával igyekeztek az alkotók a feszültség növekedését, a zaklatottságot érzékeltetni. A film képi világa visszafogott. A színei is erre utalnak. De az, hogy nem harsány (sem színvilágilag, sem látványvilágiak) egyáltalán nem hátránya az alkotásnak. Inkább előnye.<br />
Köszönöm a feliratot és a filmet! A bejegyzés is nagyon jó!<br />
Tudnál ajánlani olyan magyar nyelvű könyvet, amelyben Japán átfogó történelmével foglalkozik?
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/03/31/bounty_hunter_muyonosuke/full_commentlist/1#c32905463
Válasz erre: Bounty Hunter Muyonosuke 1990
2017-04-23T15:55:26+02:00
2017-04-23T15:55:26+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Helló!<br />
Sajnos, változatlanul nem hozzáférhető. Semmiféle kiadásban nem létezik. Még Japánban sincs nyoma. Magam is régóta kutatok utána. Írtam a jogtulajdonos cégnek, de azt válaszolták, hogy nekik is csak egy béta-verziójuk van belőle, amit nem adnak ki. Úgy tudom, a stúdiónál elkallódott a mesterszalag, ezért remény sincs egy felújított kiadásra.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2017/03/31/bounty_hunter_muyonosuke/full_commentlist/1#c32905367
Válasz erre: Bounty Hunter Muyonosuke 1990
2017-04-23T15:46:10+02:00
2017-04-23T15:46:10+02:00
Deansdale
http://blog.hu/user/760629
Üdv, az űzött szamurájról nem tudsz valami letölthető / neten nézhető kópiát? Az sem baj ha VHS forrásból van.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/05/18/timeslip_g_i_samurai/full_commentlist/1#c29727928
Válasz erre: Timeslip (G.I. Samurai) 1979
2016-03-07T21:34:54+01:00
2016-03-07T21:34:54+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2013/05/18/timeslip_g_i_samurai?full_commentlist=1#c29727240" class="reply_nick_544545" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29727240 );">@MolnarErik</a>: Mindig vannak ügyes emberek. Köszönöm az értesítést, bár részemről maradok az eredeti nyelvű változat mellett. Valahogy meggyőzőbb úgy nézni.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/05/18/timeslip_g_i_samurai/full_commentlist/1#c29727240
Válasz erre: Timeslip (G.I. Samurai) 1979
2016-03-07T19:49:10+01:00
2016-03-07T19:49:10+01:00
MolnarErik
http://blog.hu/user/544545
Nos, valaki összeillesztette:<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=pUvEEGOfbB0">www.youtube.com/watch?v=pUvEEGOfbB0</a>
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/08/31/zatoichi_17_zatoichi_challanged/full_commentlist/1#c29681142
Válasz erre: Zatoichi 17 - Zatoichi Challenged(1967)
2016-02-29T22:03:06+01:00
2016-02-29T22:03:06+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2015/08/31/zatoichi_17_zatoichi_challanged?full_commentlist=1#c29680966" class="reply_nick_175515" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29680966 );">@gergerger</a>: Ahogy mondani szokás, ízlések és pofonok...<br />
Aki sorban nézi a mozikat, annak bizony szembeötlők az ismétlődő mozzanatok, és a realitástól elrugaszkodó részletek kifogásolását fenntartom. Pláne, ha mondjuk az első történettel vetem össze. De azért kétségtelenül a jó mozik sorát gyarapítja sagán belül.<br />
Ui: Üdv a blogon!
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/08/31/zatoichi_17_zatoichi_challanged/full_commentlist/1#c29680966
Válasz erre: Zatoichi 17 - Zatoichi Challenged(1967)
2016-02-29T21:40:13+01:00
2016-02-29T21:40:13+01:00
gergerger
http://blog.hu/user/175515
Szerintem az egyik legjobb Zatoichi film!
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/12/31/zatoichi_20_zatoichi_meets_yojimbo/full_commentlist/1#c29136680
Válasz erre: Zatoichi 20 - Zatoichi Meets Yojimbo (1970)
2016-01-18T14:51:20+01:00
2016-01-18T14:51:20+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2015/12/31/zatoichi_20_zatoichi_meets_yojimbo?full_commentlist=1#c29134366" class="reply_nick_711597" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29134366 );">@Trashmann</a>: Majd félévet kitart még...:) Azt hittem, azt se tudod már, hogy a világon vagyok. Igaz, alig.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/12/31/zatoichi_20_zatoichi_meets_yojimbo/full_commentlist/1#c29134366
Válasz erre: Zatoichi 20 - Zatoichi Meets Yojimbo (1970)
2016-01-18T09:40:27+01:00
2016-01-18T09:40:27+01:00
Trashmann
http://blog.hu/user/711597
Huszadik, akkor már nem sok van. ;)
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/06/09/a_sogun_arnyeka/full_commentlist/1#c27533254
Válasz erre: A sógun árnyéka (1989)
2015-07-11T19:30:54+02:00
2015-07-11T19:30:54+02:00
Bloodscalp
http://blog.hu/user/328118
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2013/06/09/a_sogun_arnyeka?full_commentlist=1#c27027356" class="reply_nick_362818" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27027356 );">@Edwest</a>: egyetértek veled, szerintem sok 80' években volt tininek kedvence ez a film. Egyszerűen van hangulata, részben a jó színészek/alakítások miatt, klassz a filmzene (ismert és akkor nagyon népszerű volt a banda aki elkövette a dalokat), és jó a történet, kár rágodni azon hogy így történt vagy sem-van történelmi alapja.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/10/20/hidden_fortress/full_commentlist/1#c27070968
Válasz erre: Hidden Fortress 1958
2015-05-18T13:17:06+02:00
2015-05-18T13:17:06+02:00
kat12
http://blog.hu/user/789531
Szia Oldfan!<br />
A következő élményem "grátisz" mi is lehetne A. Kurosawa filmje A rejtett Erőd.Ismerem és igen nagyra tartom a munkáit.Imádtam a jellem ábrázolásait és amikor a tábornok lóháton ered a katonák után kiemelkedve a kengyelből és a kardtartása teljesen elolvadtam a jelenettől akár egy Magyar Huszár!Nem volt abban semmi hiba kérem szépen!Talán furán hangzik de a japán filmekben többek között a kardhasználati technikákat is nagyon szeretem nincs bennük egy felesleges mozzanat sem. Köszönöm az élményt!balajtikati
https://szamurajfilmek.blog.hu/2014/09/16/shingo_s_ten_duels/full_commentlist/1#c27066600
Válasz erre: Shingo's Ten Duels 1990
2015-05-17T21:08:37+02:00
2015-05-17T21:08:37+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2014/09/16/shingo_s_ten_duels?full_commentlist=1#c27066468" class="reply_nick_789531" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27066468 );">@kat12</a>: Az én verzióm 1 CD-s volt. Pontosabban egy DVD-s. Attól még másik, több CD-s verzió felkerülhetett a netre.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2014/09/16/shingo_s_ten_duels/full_commentlist/1#c27066468
Válasz erre: Shingo's Ten Duels 1990
2015-05-17T20:58:50+02:00
2015-05-17T20:58:50+02:00
kat12
http://blog.hu/user/789531
Szia Oldfan!<br />
A Shingo's ten Duels c. film 1cd-s? Köszi, balajtikati
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/06/09/a_sogun_arnyeka/full_commentlist/1#c27029340
Válasz erre: A sógun árnyéka (1989)
2015-05-13T17:30:59+02:00
2015-05-13T17:30:59+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2013/06/09/a_sogun_arnyeka?full_commentlist=1#c27027356" class="reply_nick_362818" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27027356 );">@Edwest</a>: Először is, üdv a blogon és köszi a kommentárt.<br />
Ha megnézed az utolsó bekezdést, annyira nem tér el a véleményünk. <br />
Az 1980-as évtizedre alapjában véve a hasonló "bulis" mozik a jellemzőek a szamuráj moziknál. Szórakoztatásra megfelelnek, de aki a drámákon és a klasszikus kalandfilmeken át kedvelte meg a műfajt, és ezeket lazára vett mozikat már nem gyerekfejjel látta nehezen tudja igazán kedvelni őket, mert más értékek miatt szerette meg a szamuráj mozikat. Nem vitatom, "popcorn moziként" jól funkciónál ez a film, még ha nem is "névadó" országban készült. Az igazi gond az volt, hogy szinte csak ilyen stílusúak készültek akkoriban és be lehetett sokallni tőlük.<br />
Személyes ízlést természetesen nem kritizálok. Már csak azért sem, mert "A kardforgatónő" sem a japán filmművészet csúcsa, mégis szeretem. Miért vitatnám hát el a jogot bárki mástól, hogy könnyebb műfajt díjazza? Remélem, találsz még kedvedre való olvasnivalót nálam.<br />
Ui: A "kézigránát" szó azért nem véletlenül van idézőjelben az ismertetőben...
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/06/09/a_sogun_arnyeka/full_commentlist/1#c27027356
Válasz erre: A sógun árnyéka (1989)
2015-05-13T13:23:23+02:00
2015-05-13T13:23:23+02:00
Edwest
http://blog.hu/user/362818
Mivel a film nekem személyes kedvencem, szükségét érzem, hogy megvédjem. Bár jómagam is sok szamurájfilmet megnéztem, nem értek egyet a negatív kritikával. Az állításaiddal nem kívánok vitázni, nem is lehet. De azt gondolom, mindent a maga helyén kell kezelni: A sógun árnyéka nem említendő egy lapon a nagy klasszikus szamuráj filmekkel, 10-20 évvel később is készült azoknál. Valószínűleg a rendezőnek sem az volt a célja, hogy hiteles képet nyújtson a korról, hogy megfilmesítse a történelem egy őt érdeklő darabkáját. Pusztán szórakoztatni akart, és igen, a film nem feltétlenül azok számára készült, akiknek fontos a történelemhez való hűség vagy a művészi mondanivaló. Némi túlzással olyan ezt a filmet mondjuk Kurosawa filmjeihez hasonlítani, mint Tarantino munkáit az általa aktuálisan feldolgozott műfaj nagyjai mellé állítani.<br />
Én épp azt szeretem ebben a filmben, hogy populárisabb, a nyugati filmek világához közelebb álló alkotás, ami nincs megterhelve a japán történelem ismert vagy kevésbé ismert epizódjaival. A dinamitos dolog (nem kézigránát!) speciel nekem sem volt a kedvencem.<br />
Amúgy biztosra veszem, hogy ha jobban otthon lennék a japán történelem és kultúra világában, engem is bosszantana pár dolog, amik fölött a magam kényelmes tudatlanságában képes vagyok elsiklani.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c26656530
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-04-03T15:53:33+02:00
2015-04-03T15:53:33+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Üdv!<br />
A filmnek - eddig legalábbis - nincs magyar kiadása, tehát szinkron szóba sem jöhet. A feliratról fentebb olvashattál a kommentárok között. Az Interneten megtalálható, csak keresgélned kell. Nyilvánvaló okból nem írhatok ki nem hivatalos fellelhetőséget.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c26656046
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-04-03T15:11:39+02:00
2015-04-03T15:11:39+02:00
H0ld
http://blog.hu/user/983412
Szia, <br />
beszeretném a filmet szerezni dvd-n vagy blu-ray-en esetleg itthon kapható? vagy hol lehetne beszerezni magyar nyelven vagy rosszabb esetben angolul? köszi H
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c26608310
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-03-29T19:01:03+02:00
2015-03-29T19:01:03+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108?full_commentlist=1#c26607644" class="reply_nick_789531" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26607644 );">@kat12</a>: Köszönöm, "Meesee" nevében is. Remélem, találsz még néhány olyan filmet, amelyek felkeltik az érdeklődésedet.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c26607644
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-03-29T17:44:20+02:00
2015-03-29T17:44:20+02:00
kat12
http://blog.hu/user/789531
Sziasztok!<br />
Köszönöm, hogy megnézhettem Emeesenek is a filmet!Nekem tökéletes volt így a humor és a véres viadalok egyensúlyt teremtettek a filmben. Hidejosi alakja számomra inkább megfejthetetlen misztérium, a hős titokzatossága! Nem éreztem elcsépeltnek. A végén inkább reális a kép csak azt tette amit tenni kellett!Ezt a felfogást nekünk nehéz felfogni de ez nagyon jellemző a japánokra!Köszi!balajtikati
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c26581248
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-03-26T16:13:41+01:00
2015-03-26T16:13:41+01:00
kat12
http://blog.hu/user/789531
Szia Oldfan!<br />
Köszi az infót!
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c26574940
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-03-25T22:20:05+01:00
2015-03-25T22:20:05+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108?full_commentlist=1#c26572242" class="reply_nick_789531" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26572242 );">@kat12</a>: Igen van, az Opensubtitles oldalon megtalálható. A japán és az angol címre is kidobja a kereső.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c26572242
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-03-25T17:28:07+01:00
2015-03-25T17:28:07+01:00
kat12
http://blog.hu/user/789531
Szia Oldfan!<br />
A The Floating Castle c.filmnek van-e magyar fordítása?Balajtikati
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c26572036
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-03-25T17:09:17+01:00
2015-03-25T17:09:17+01:00
kat12
http://blog.hu/user/789531
Szia Oldfan!<br />
Találtam itt egy két érdekes dolgot ezért be fogok ide nézni a jövőben is!Köszönöm, hogy megosztottad!balajtikati
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c25865921
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-01-24T15:08:35+01:00
2015-01-24T15:08:35+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108?full_commentlist=1#c25865501" class="reply_nick_453239" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25865501 );">@doggfather</a>: Nincs mit. Öt hónap után egy kommentáló... Már azt hittem, a blogomon kihalt ez a "csodalény." A film annyira már nem friss, magyar fordítása is van egy ideje. Úgy gondoltam, mostanra ismertebb lett, ám a jelek szerint mégsem. Az Indexnek köszönhetően felszaladt a látogatottság száma, ám olyan még nem akadt, aki a a moziról írt volna.<br />
Remélem, a megnézése után szintén arra is sort kerítesz.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2015/01/23/the_floating_castle_108/full_commentlist/1#c25865501
Válasz erre: The Floating Castle (2012)
2015-01-24T14:30:43+01:00
2015-01-24T14:30:43+01:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Köszi az ajánlót meg fogom nézni.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/10/20/hidden_fortress/full_commentlist/1#c24220979
Válasz erre: Hidden Fortress 1958
2014-08-20T21:18:22+02:00
2014-08-20T21:18:22+02:00
wmitty
http://blog.hu/user/48970
Egy igazi "nagy film". És ezt jól érzi is közben a néző.<br />
Köszi az ismertetőt!<br />
Tényleg ismertebbnek kellene lennie.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/11/03/dojo_challengers_949/full_commentlist/1#c21008168
Válasz erre: Dojo Challengers 1964
2013-11-12T21:49:50+01:00
2013-11-12T21:49:50+01:00
vittorio (törölt)
Ezt megnézem. Üdvözlet.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/03/20/hitokiri_tenchu_1969/full_commentlist/1#c19502095
Válasz erre: Hitokiri (Tenchu) 1969
2013-04-10T20:22:48+02:00
2013-04-10T20:22:48+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Bizony, ez ínyenceknek való csemege. Épp ezért kevesen becsülik igazán mifelénk. "Túl bonyolult...stb." ...:(
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/04/08/tange_sazen_secret_of_the_urn_1966/full_commentlist/1#c19502074
Válasz erre: Tange Sazen -Secret of The Urn (1966)
2013-04-10T20:20:35+02:00
2013-04-10T20:20:35+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Minden bizonnyal Gosha drámáit láttad először, utána ezt. Úgy tényleg erős a kontraszt. Szórakozni kell rajta, komolyan venni meg egy percig sem. Úgy egész más a hatása. Ez egy afféle "bulis mozi" az életművében, hasonlóan a Death Shadows-hoz. Bár az utóbbiban csak pár percet találtam élvezhetőnek.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/03/20/hitokiri_tenchu_1969/full_commentlist/1#c19470412
Válasz erre: Hitokiri (Tenchu) 1969
2013-04-06T20:21:01+02:00
2013-04-06T20:21:01+02:00
TheBerzerker
http://blog.hu/user/202007
Igazi mestermunka! Nálam benne van a top 5-ben! Kedvenc Gosha filmem!
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/04/08/tange_sazen_secret_of_the_urn_1966/full_commentlist/1#c19470390
Válasz erre: Tange Sazen -Secret of The Urn (1966)
2013-04-06T20:18:06+02:00
2013-04-06T20:18:06+02:00
TheBerzerker
http://blog.hu/user/202007
Nem volt rossz film, de bennem valahogy nem hagyott mély nyomot. Vannak sokkal jobb filmek a mestertől, és akkor még finoman fogalmaztam.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2013/03/08/sword_of_desperation/full_commentlist/1#c19465715
Válasz erre: Sword of Desperation (2010)
2013-04-05T21:44:43+02:00
2013-04-05T21:44:43+02:00
TheBerzerker
http://blog.hu/user/202007
Nekem nagyon kimaradtam az életemből a jelenkori chambarák. Alig láttam közülük párat. Jobban magával ragad a régi filmek által árasztott hangulat. De erre mindenképpen kerítek majd időt. Kecsegtetőnek tűnik.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/11/03/satan_s_sword_iii_the_final_chapter/full_commentlist/1#c18205643
Válasz erre: Satan's Sword III. The Final Chapter (1961)
2012-11-03T13:27:21+01:00
2012-11-03T13:27:21+01:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Nagyon más, de elsőrangú mozik. Tomu Uchida rendezte őket, aki az 5+1 részes Musashit is dirigálta. Igen értett a filmkészítéshez.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/11/03/satan_s_sword_iii_the_final_chapter/full_commentlist/1#c18204022
Válasz erre: Satan's Sword III. The Final Chapter (1961)
2012-11-03T08:38:06+01:00
2012-11-03T08:38:06+01:00
Trashmann
http://blog.hu/user/711597
Igen, én is találkoztam a Daibosatsu Toge<br />
trilógiával (57-58-59). Kinosuke szerepében<br />
Kataoka Chiezo és ebben a filmben debütál<br />
Nakamura Kinnosuke is. Érdemes beszerezni, <br />
már csak az '50-es évek feeling miatt is, <br />
gondolom teljesen más, mint a Raizo/Kenji<br />
adaptáció. Már mint a hangulata.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/10/06/the_betrayal/full_commentlist/1#c17979014
Válasz erre: The Betrayal (1966)
2012-10-06T18:51:07+02:00
2012-10-06T18:51:07+02:00
Trashmann
http://blog.hu/user/711597
A gyűlöletnél nagyobb energia forrás nincs.<br />
Még az atomenergiát is kiváltaná.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/10/06/the_betrayal/full_commentlist/1#c17977674
Válasz erre: The Betrayal (1966)
2012-10-06T14:33:27+02:00
2012-10-06T14:33:27+02:00
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX
http://blog.hu/user/46496
Ezek utan meg kell neznem ezt a filmet.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/08/samurai_vendetta_hakuoki/full_commentlist/1#c17800290
Válasz erre: Samurai Vendetta (Hakuoki) 1959
2012-09-13T11:47:47+02:00
2012-09-13T11:47:47+02:00
vittorio (törölt)
Ez a poszt nagyon meghozza a kedvet ehhez a filmhez. Ha sikerül hozzájutnom feltétlenül megnézem.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/09/01/revenge_adauchi/full_commentlist/1#c17735852
Válasz erre: Revenge (Adauchi) 1964
2012-09-06T13:14:39+02:00
2012-09-06T13:14:39+02:00
vittorio (törölt)
Jól hangzik. Feljeyeztem magamnak.<br />
Nagyon penge ez a blog! Üdvözlet.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/08/11/shinsengumi_chronicles/full_commentlist/1#c17572453
Válasz erre: Shinsengumi Chronicles (1963)
2012-08-18T15:08:17+02:00
2012-08-18T15:08:17+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/08/11/shinsengumi_chronicles?fullcommentlist=1#c17545341" class="reply_nick_19491" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17545341 );">@Wostry Ferenc</a>: Szószátyárnak tényleg nem mondanám...:) Köszönöm. Jól esik olyasvalakitől, aki a keleti mozik területén otthon van. Pár éve a "Kungfu kedd" írások alapján válogattam fordításra néhányat a Shaw Brothers mozik közül.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/08/11/shinsengumi_chronicles/full_commentlist/1#c17545341
Válasz erre: Shinsengumi Chronicles (1963)
2012-08-14T21:13:55+02:00
2012-08-14T21:13:55+02:00
Wostry Ferenc
http://blog.hu/user/19491
csúcs blog! (tartalmas komment, tudom :)
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/21/bandits_vs_samurai_squadron_1978/full_commentlist/1#c17527459
Válasz erre: Bandits vs Samurai Squadron (1978)
2012-08-12T11:37:24+02:00
2012-08-12T11:37:24+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Tényleg tömény, de töményen jó is. A magyar kiadás végképp nem segíti az élvezhetőséget, sajnos. Mint írtam is, sok a tiédhez hasonló vélemény. Azt hiszem, ez a rajongók mozija, ők viszont áradoznak róla. Az Ázsiafilm kommentárjai "kissé mások".
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/21/bandits_vs_samurai_squadron_1978/full_commentlist/1#c17527309
Válasz erre: Bandits vs Samurai Squadron (1978)
2012-08-12T11:08:25+02:00
2012-08-12T11:08:25+02:00
Darkcomet
http://blog.hu/user/202109
Na, ezzel a filmmel a mai napig nem vagyok megbékélve. Persze kölyökként a vászonra tapadt szemekkel bámultam, de inkább az akciók miatt. Mostanában néztem újra, és ahogy annó, úgy most sem vagyok megbékélve a számomra kapkodó történetvezetéssel. Egyszerűen túl sok mindent akarnak belepaszírozni a film méretéhez képest, és ezért nagyon hamar elveszti a fonalat az egyszeri néző. Mondom ezt úgy, hogy rengeteg Japán filmet nézek, köztük jakúza filmeket is, ahol aztán megy a kavarás rendesen, de ez a film nekem még mindig túl tömény.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964/full_commentlist/1#c17525772
Válasz erre: The Great Duel (1964)
2012-08-11T22:47:49+02:00
2012-08-11T22:47:49+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964?fullcommentlist=1#c17525645" class="reply_nick_202109" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17525645 );">@Darkcomet</a>: Igen, Kudo Eiichi az elsők egyike volt, akik megpróbálták szervesen beépíteni a mozijukba a kézi kamerázást, mint hangulatteremtő eszközt. Számomra leginkább arra jó példa, hogyan kell indokoltan alkalmazni ezt a technikát. Ha meg belegondol az ember, micsoda súlyúak és méretűek voltak az akkori szerkentyűk, még nagyobb az értéke.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964/full_commentlist/1#c17525645
Válasz erre: The Great Duel (1964)
2012-08-11T22:29:44+02:00
2012-08-11T22:29:44+02:00
Darkcomet
http://blog.hu/user/202109
Tetszett. Nagyon is. Elég lassú a felvezetés a végső akcióhoz, de ez szerintem pont így volt jó. A sztori eleinte itt-ott követhetetlen volt, nem mindig tudtam, hogy ki kivel van, de gondolom ezt ugyan úgy szokni kell, mint a hong-kongi kung-fu filmeket meg wuxiákat. Az végső akció pedig piszok módon életszagúra sikeredett, meg legalább kiderült, oly a mostanában oly divatos kézi kamerás akció jelenetek (amiktől sokszor agyfaszt kapok, mert nem látok semmit sem), kb. honnan és kitől eredhet.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/08/onibaba_1964/full_commentlist/1#c17519279
Válasz erre: Onibaba (1964)
2012-08-10T21:06:24+02:00
2012-08-10T21:06:24+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/08/onibaba_1964?fullcommentlist=1#c17518881" class="reply_nick_202109" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17518881 );">@Darkcomet</a>: Spagetti-szamuráj keveréket meg más öszvérfilmeket itt nem fogsz találni. Viszont az itt írottakból már van, és lesz is, a "The Great Duel" környékén.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964/full_commentlist/1#c17518889
Válasz erre: The Great Duel (1964)
2012-08-10T20:17:33+02:00
2012-08-10T20:17:33+02:00
Darkcomet
http://blog.hu/user/202109
Na, ezt most jól letöltöttem a plan9-ről, és esek is neki.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/08/onibaba_1964/full_commentlist/1#c17518881
Válasz erre: Onibaba (1964)
2012-08-10T20:16:31+02:00
2012-08-10T20:16:31+02:00
Darkcomet
http://blog.hu/user/202109
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/08/onibaba_1964?fullcommentlist=1#c17518654" class="reply_nick_612659" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17518654 );">@Oldfan</a>: Én csak kapargatom a felszínt. Kapkodok ide-oda. Néha kifogok olyan fos filmeket is, amik ugyan szórakoztatóak, de szerintem igen messze vannak a klasszikus szamurájfilmektől, gondolok itt pl. a Shogun orgyilkosa szériára, ami inkább egy túlspilázott és Japán módra megcsinált spagettiwestern, mint klasszikus értelembe vett szamurájfilm.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/08/onibaba_1964/full_commentlist/1#c17518654
Válasz erre: Onibaba (1964)
2012-08-10T19:52:38+02:00
2012-08-10T19:52:38+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/08/onibaba_1964?fullcommentlist=1#c17517798" class="reply_nick_202109" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17517798 );">@Darkcomet</a>: Tiéd az ELSŐ kommentáló megtisztelő címe, aki egy FILMhez fűzött véleményt. Csak így tovább...:)
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/07/08/onibaba_1964/full_commentlist/1#c17517798
Válasz erre: Onibaba (1964)
2012-08-10T17:43:55+02:00
2012-08-10T17:43:55+02:00
Darkcomet
http://blog.hu/user/202109
Nekem is borzasztó nagy kedvencem ez a film. Emlékszem, én anno a tévében láttam, úgy a nyolcvanas évek elején, amikor valami különös indíttatásból szamuráj film sorozatot tűzött a műsorára késő éjszaka a televízió. Ez kb. abban az időben volt, amikor a Kuroszava sorozat ment. Nos, ha élhetek ilyen szóval, egyből padlót fogtam ettől a filmtől. Nem is sztori fogott meg, hanem maga a film, mint vizuális élmény. A tökéletes fekete-fehér képi világ. A szikár színészi játék, ami mégis iszonyatosan kifejező. A véres és brutális jelenetek, a szexualitás (akkori) kendőzetlen ábrázolása. És a nádas (vagy sás?), ami szinte külön életet él, egyfajta főszereplővé lép elő a filmben, mintegy lüktető, mindenkit elnyelő és mindent körülvevő szörnyeteg. Borzasztó nagy mestermű ez a film.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964/full_commentlist/1#c16996640
Válasz erre: The Great Duel (1964)
2012-06-15T11:18:51+02:00
2012-06-15T11:18:51+02:00
Santino89
http://blog.hu/user/330967
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964?fullcommentlist=1#c16994570" class="reply_nick_612659" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16994570 );">@Oldfan</a>: Persze, csak ha az ember valamivel nagyon nem ért egyet, akkor nagyobb az inger, hogy hozzászóljon.<br />
Remélem igazad lesz.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964/full_commentlist/1#c16994570
Válasz erre: The Great Duel (1964)
2012-06-14T23:13:39+02:00
2012-06-14T23:13:39+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964?fullcommentlist=1#c16994477" class="reply_nick_330967" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16994477 );">@Santino89</a>: Nem vitára gondoltam én, bár nem muszáj egyet érteni a leírtakkal. Azért ezeknek a filmeknek a többsége mostanában már hozzáférhető, magyarítás is akad hozzájuk, némelyikhez elég régen. Miután ez egy szűk skálájú blog a filmes palettán belül, tudom, hogy nagy nyüzsgésre nem számíthatok. De azt szintén tudom, hogy akadnak olyanok, akik szeretik ezt a zsánert, s remélhetőleg eltalálnak ide. Nincs túl nagy választék az ilyen irányú cikkekből. Szóval, egyszer talán csak mozdul valami.
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964/full_commentlist/1#c16994477
Válasz erre: The Great Duel (1964)
2012-06-14T22:57:49+02:00
2012-06-14T22:57:49+02:00
Santino89
http://blog.hu/user/330967
<a href="http://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964?fullcommentlist=1#c16983956" class="reply_nick_612659" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16983956 );">@Oldfan</a>: Az emberek azért nem nagyon kommentelgetnek, mert többségükben nem látták az adott filmet, így pedig nincs túl sok lehetőség vitatkozni. Másik dolog pedig, hogy elég alaposak ezek a cikkek, én például konkrétan ahhoz se nagyon tudok mit hozzátenni, amit megnéztem, mert nem értek ezekhez a mozikhoz közel sem annyira mint te.<br />
Bezzeg ha valami vadiúj CGI csodáról értekeznél... na jó csak vicc volt :D
https://szamurajfilmek.blog.hu/2012/06/09/the_great_duel_1964/full_commentlist/1#c16983956
Válasz erre: The Great Duel (1964)
2012-06-13T19:09:49+02:00
2012-06-13T19:09:49+02:00
Oldfan
http://blog.hu/user/612659
Próba hozzászólás. Elméletileg most már minden látogató írhat véleményt, kérdezhet, javasolhat, stb. a ismertetőkről, vagy más filmekkel kapcsolatban. Majd elválik, a lehetőségnek lesz-e valami gyakorlati haszna. Pár nap után nem úgy tűnik...