Az 1614-es, két részben vívott háború a Tokugawák és a Tojotomik között vonzó téma lehetett a rendező Hiroshi Inagaki számára. Az úgy nevezett " Téli háború"-ról szólt a DAREDEVIL IN THE CASTLE, melyet ez a folytatásnak is tekinthető film követett. Jól láthatóan az első filmnél leforgatott, de fel nem használt ostromjelenetekkel indítja a történetet.
1614 nyarán a Tojotomi klán a végső összeomlás előtt áll. Az oszakai várat nagy erőkkel ostromolják a Tokugawák és a szövetségeseik. Három szamurájnak sikerül kijutni a lángoló várból és esküt tesznek, hogy a klán újjáélesztésén fognak munkálkodni. Ám nyomukban a győztesekkel nem egyszerű dolog ezt betartani. Menekülőt és üldözőt egyaránt fenyeget egy hatalmas forgószél...
A belháborúk időszaka gyakori témája a japán filmművészetnek, de arról, hogy a végső bukás után mi történt a vesztesekkel, nem túl gyakran ábrázolt téma. Így ez az alkotás méltán nevezhető hiánypótlónak. Mihez kezdhetett egy urát, megélhetését, családját és életformáját elvesztett szamuráj a gyűlölt ellenfél uralta országban? Izgalmas téma és itt realisztikus megközelítésben tálalják. A Tojotomi klán tagjaiból lehetnek árulók, megkeseredett emberek, megszállott gyilkosok, lezüllött nők, és így tovább. Csak a legértékesebbek képesek elfogadni az új rendet és értelmet találni a további élethez. Az útkeresés egy fordulatos történet keretében van felvezetve.
Van ostrom, árulás, összeesküvés, gyilkosságok, és persze szerelem sem maradhat ki a sorból. A címbeli szélvihar átvitt értelme nyilvánvaló, de szó szerint ugyancsak felbukkan. Így megnézhetjük, hogy a korabeli technikusok hogyan birkóztak meg egy tornádó filmre vitelének a problémájával. Egész ügyesen, azt kell mondjam. Maga a film sokkal komorabb, mint a Daredevil In The Castle volt, de a téma ezt kívánja. Drámai alkotás, nem szórakoztató családi mozi. Tulajdonképpen nincs igazi főszereplő, számos fontos karakter van, melyeket kiváló színészek játszanak el. Toshiro Mifune mint húzónév szerepel, pedig ezúttal igazából nem rá íródott a film, "csak" egy fontos epizódszereplő. Afféle mindent rendbehozó, tekintélyes klánvezető.
A mozi a 60-as éveknek egy korrekt, jól kivitelezett alkotása, mely fontos kérdéseket vet fel. Hogyan állj talpra, ha elbuktál? Mi segít ebben? Mi gátol? Ez máig érdeklődésre tarthat számot. A film stílusa ma már helyenként mosolyt csal az ember arcára, de azért nem ez a jellemző összkép. Az emberi oldal bemutatása viszont időállónak mondható. Inagaki mester számomra ismét bizonyított.