Szamurájfilmek

Szamuráj és nindzsafilmek. A klasszikus drámáktól a történelmi mozikon át a véres exploitationökig. Csak ismertetők, sem film, sem felirat letölthetőség nincs. De személyes megkeresés esetén (email) segítek, ha módomban áll.)

Friss topikok

  • Oldfan: @vittorio: Szívesen. Hihetetlen, valaki megnézte, pedig nem színes és nem akciófilm. Hamarosan jön... (2018.11.29. 16:33) Inn of Evil (Az ördög fogadója) 1971
  • Oldfan: @Máté Balogh 91: Helló! A hadurak sorozatot innen szereztem be: samuraidvd.com/ (2018.03.06. 16:30) Date Masamune - The One-Eyed Dragon (1993)
  • Oldfan: @NinkyoTsukamoto: Ismerem a "céget." Semmi esetre nem vásárálok többé az illetőtől, és jó okom van... (2018.02.01. 16:35) Broken Swords 1969
  • Oldfan: @NinkyoTsukamoto: Először is, köszönöm a szavaidat! Eddig nem igazán tudtam, hogy ennek a blogocs... (2017.12.23. 16:21) Miyamoto Musashi - Sword of Fury (1973)
  • TroA: @Oldfan: Igen, oda kell figyelni a filmre. Ráadásul nekem kicsit nehezen megy a távol-keleti arc m... (2017.06.11. 11:52) Bushido (Shundo) 2013

Linkblog

2012.09.01. 08:04 Oldfan

Revenge (Adauchi) 1964

Címkék: dráma klasszikus Nakamura Kinnoszuke

Adauchi 01.pngJó dolog a mozgalmas csambara, de néha kell egy kis stílusváltás. Az igazi minőségi alkotások úgyis a dráma műfajra szorítkoznak. Háborús viszonyok között viszonylag könnyű ilyen helyzetet írni, de legmegrendítőbb tragédiák valahogy mégis a békeidőkben bukkannak fel. A filmes társadalom ezzel tisztában van, elég ha megnézzük a legjobb japán drámák sorát. A bosszú téma nem specifikus, mindenfelé erőteljesen él a világban. A "telerakom magam fegyverrel aztán annyi az ellenségnek" Stallone vagy Swarci módra egy idő után minden látvány parádé ellenére csöndes unalomba fullad, mert hiányzik a technika mögül az érzelem. A valóság érzete még jobban. A tragédia pont attól lesz azzá, ami, mert a néző fejében úgy képeződik le, hogy képes magáénak érezni a főhős gondjait, elhiszi, hogy alkalomadtán ő is kerülhetne hasonló kiúttalan helyzetbe. Ennél a filmmel nincs olyan gond hogy a fogyasztó erőltetettnek fogja érezni a történteket.

Adauchi 03.pngA Tokugawa korszak hosszú békeidőszakát élik a klánok. A harcosok hétköznapjait belengi az unalom. A semmittevés rossz tanácsadó, ilyenkor könnyen felforrnak az indulatok, mert a büszkeség nem tűnt el a háborúk leköszöntével. A szokásos évi fegyverszemlén két szamuráj összevitatkozik egy semmiségen, párbaj és halál lesz belőle. Köznemes és magas rangú csapott össze és az alantas győzött. Ez annyiban nem maradhat! A vérbosszú sor már a klán létét fenyegeti. A két érintett család megegyezik egy mindent lezáró, hivatalos  összecsapásban. Kijelölik a helyszínt, a ruházatot, a résztvevőket, meg azt is, kinek kell meghalnia, ha akar, ha nem. Marad viszont a félelem, hogy rosszul sülnek el a dolgok, az illető netán nem óhajt áldozati bárány lenni, de erre szintén van terv.

Adauchi 04.pngA begyepesedett szamurájtársadalom kritikája egy kemény, drámai alkotásban. Feltárul a lételemét vesztett uralkodó kaszt belső meghasonlottsága, amely már szinte minden kapcsolatát elvesztette a társadalom többi rétegével, de a józan ésszel is. A látszat minden. Fennhéjazás és dölyf jellemzi a gazdagokat, akik még a saját kasztjukba tartozókat is semmibe veszik, ha az tőlük szegényebb. Megértés, a hiba elismerése? Lehetetlen, hiszen az a klán szégyene lenne! Ördögi kör, számos tragédia okozója.

Nakamura Kinnoszukét ha máshonnan nem, akkor a pazar Muszasi megformálásáról megjegyezhette már a műfaj kedvelője. Most ugyancsak parádézik a vágóhídra szánt szamuráj szerepében, mélyen emberi az alakítása. Tanba Tetsuro, számos megnyerő hős megformálása után, ezúttal egy igazi tenyérbemászó alakot jelenít meg. Ez nem a Three Outlaw Samurai önfeláldozó roninja, hanem egy  a saját fontosságától eltelt pimasz klán kényúr. A két főszereplőn kívül számos hihetően megírt mellékalak van a filmben és remek színészek viszik vászonra őket. A rendező, Imai Tadashi, ügyesen fokozza a hatást. Engem leginkább annak megjelenítése fogott meg, mekkora eltérés van a szamurájok Busidóba ágyazott világa és a köznép gondolkodása között. Az egyik fél élete  véres, nagy eseményére készül, ahol a legkisebb hiba újabb halálesetekhez vezethet, a másiknak mindez cirkusz, értelmetlenségek sorozata.

Nyomasztó, de igen hatásos film, magas minőségi fokozatú, a legjobb helyet érdemli ki a polcon. Nálam a HARAKIRI és a SAMURAI REBELLION mellett van a helye.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szamurajfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr344717162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vittorio 2012.09.06. 13:14:39

Jól hangzik. Feljeyeztem magamnak.
Nagyon penge ez a blog! Üdvözlet.